İtalya fresk üretimi için mükemmel bir ülkedir çünkü bölgeye freskleri çok iyi koruyan kuru bir iklim hakimdir. Venedik ise tam tersi bunun için çok nemlidir. Venedikli ressamların yağlı boyayı icat etmesinin sebebi bu mudur acaba? Venedik’in en büyük yağlı boya ustalarının isimlerini biliyoruz: Titian, Tintoretto, Bellini kardeşler… Peki ya yağlı boya ve fresk ustası Giovanni Battista Tiepolo’yu biliyor muyuz?
Venedik, bir yüzyıl boyunca böyle büyük bir ressam görmemişti. Veronese’in 16. yüzyıldaki ölümünden sonra, 1696’da doğan sahne ışığını tekrar ortaya çıkartan Tiepolo idi. Şehrin zengin sanatsal mirasını beğenerek Venedik’te çalışmalarına devam etmiş ve yağlı boya resim alanında kariyerine başlamıştır.
Yerli aristokratlar, ne kadar yetenekli olduğunu çabucak anlamışlardı -herkes palazzoları* için bir Tiepolo’ları olsun istemişti. Ve Venedik’te gösteriş yapılmak sevildiğinden, bu eserlerin BÜYÜK olması gerekiyordu. Tiepolo, büyük yüzeyleri süsleyen büyük projeler için siparişler kabul etmeye başlamıştı. Freskleri, özel evlerde ve kiliselerde tavanları veya tüm duvarları kaplamak için kullandı. Kompozisyonlar canlı renkleri, büyüleyici ışık-gölge oyunlarıyla, gerçeğe benzemeleriyle alegorik ve tarihi etkilemiştir.
Venedik’i dekore eden Tiepolo, yurtdışına davet edilmişti. 1750’de bir Würzburg piskoposundan yemek odasını dekore etmek için sipariş almıştır. Projeyi tamamladıktan sonra, piskopos, ressamın biraz daha kalmasını istemişti ve merdivenlerinde boyamasını söylemiştir. Her iki işi de tamamlamak için üç yılını aldı ve tamamladıktan hemen sonra Tiepolo, sevdiği Venedik’e geri dönmüştür.
Ressam, bugün Venedik Rokoko Ustası olarak kabul edilir.
Kaynakça:http://www.dailyartmagazine.com/frescoes-giovanni-battista-tiepolo-venice/
Palazzo: 1) Apartman, saray, salon. 2) Rönesans ve Barok İtalyasında, tüccar prenslere ya da soylulara ait kent içi sarayı.